Anguilla - Reisverslag uit Blowing Point Village, Anguilla van Theo Koppers - WaarBenJij.nu Anguilla - Reisverslag uit Blowing Point Village, Anguilla van Theo Koppers - WaarBenJij.nu

Anguilla

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 Juni 2008 | Anguilla, Blowing Point Village

Vorige week zondag naar de film “Don’t mess with the Zohan” geweest. Dit is een echte aanrader. Ik heb een paar weken geleden ook de nieuwe Indiana Jones film gezien maar die vond ik een beetje tegenvallen.
Maandag samen met een aantal collega’s de wedstrijd Nederland - Italië gekeken in de Sunset Beachbar.
Afgelopen vrijdag zijn Hans en ik met de boot naar Anguila geweest. Een dagtocht met een catamaran, de Lambada. Anguilla is een eiland in de Caribische Zee dat behoort tot de Kleine Antillen en deel uitmaakt van de Britse overzeese gebieden.Het is 91 km² groot en heeft ongeveer 14.000 inwoners.
Het was een leuke dag. Om ongeveer 9 uur zijn we eerst naar Sandy Island gevaren. Dit een klein eilandje voor de kust van Anguilla. Daar hebben we gesnorkeld. Aan boord was een grote groep Polen. Tussen de middag zijn we aan land gegaan op Anguilla en hebben daar een echte Caribische lunch gehad met sparerib, kip en vis. Ook de bekende rumpunch mocht natuurlijk niet ontbreken. Na de lunch was het weer terug naar Sint Maarten. Het was erg mooi om Sint Maarten een keer vanaf een andere kant te bekijken.




  • 16 Juni 2008 - 08:47

    Ton:

    He Theo,

    Ik heb al je foto's en verhalen weer eens met plezier gelezen. Het doet me goed dat je zo af en toe in een oranje shirt rondloopt. Die Polen van dat reisje, waren die van de Noord of de Zuidpool? en konden ze je verstaan in het duits of engels? Er lag trouwens maar een klein hapje op je bord, was zeker het voorgerecht. Tot gauw, geniet nog maar even want hier is het koud en nat, maar wel oranje.

    groet ton

  • 16 Juni 2008 - 17:48

    Geo Van Tintelen:

    Hallo Ton,

    Mijn vriendin en ik wonen ook in Druten en zullen vanaf 1 sept 2008 voor een 1,5 jaar naar ST Maarten gaan. Ik werk voor MNO Vervat en zal daar werkzaamheden aan het wegennet verrichten. Het is leuk om alvast wat van jouw belevenissen te lezen, komen we alvast lekker in de stemming. Met vriendelijke groet,

    Geo en Sandra (tintelen@gmail.com)

  • 16 Juni 2008 - 17:48

    Geo Van Tintelen:

    Sorry, Ton moet natuurlijk Theo zijn....

  • 16 Juni 2008 - 18:09

    Harold:

    Hoi Theo.
    Ik zie dat Geo en Sandra(dochter van Thea Hol-Coenders) reeds een berichtje hebben gestuurd.
    Gelukkig is bij hun ook de "Kogel door de kerk"
    Heb je trouwens aan die Polskie meiden niet verteld dat Druten sinds 1994 is verbonden in een vriendschapsverband met de gemeente Witnica in Polen. Hiervoor is een gemeentelijke stichting opgericht die de contacten en uitwisselingen stimuleert op allerlei gebieden onder andere economie, cultuur, educatie, recreatie en toerisme.

    Algemeen
    Witnica is een uitgestrekte gemeente in de provincie Lubuskie , bekend om zijn prachtige bosrijke omgeving met verschillende meren. Verschillende natuurgebieden omringen deze gemeente zoals het ´Slonsk Bird Reserve´ en Dabrosznyn.

    Bereikbaarheid
    Witnica ligt 100 km van Berlijn en aan de weg naar Warschau. Vanaf de grensovergang Küstrin-Kietz is het 20 km, de plaats Gorzowa Wielkopolski ligt 25 km van Witnica en Poznan ligt op 160 km afstand.

    Industrie
    Witnica heeft industriekavels met een gezamenlijke grondoppervlak van ca. 200.000 m² aan de geplande ringweg. Eigendom van de grond is in handen van de gemeente. Het grondgebied is opgenomen in het plaatselijke bestemmingsplan met betrekking tot het industriële gebruik. De gemeente werkt met belastingvrijstellingen: de mogelijkheid bestaat een volledige onroerendgoedbelasting vrijstelling voor 5 jaar te krijgen.


  • 17 Juni 2008 - 09:59

    Mary:

    het is nou mooi geweest met al die mooie dingen die je hebt gedaan. wat zal het jou tegen gaan vallen als jij de zakken en de klikoos aan straat moet zetten. Je hebt toch zeker wel gewonnen met touw trekken van die poolse dames. waar zat dat touw trouwens aan vast. hier is alles rustig. vanavond voetballen kijken. sofie heeft de crach van de dijk overleeft. noud was de held van de avond hij heeft de aanhanger van de skelter tegen gehouden anders waren ze tegen het stroomdraad aan gegaan. het viel achter af allemaal wel mee. dit doen ze nooit meer denk ik. dies lag onder de aanhanger die op zijn kop lag. hele verhalen had dies te vertellen het gaat goed met iedereen. groet mary

  • 19 Juni 2008 - 11:48

    Corry En Pleun :

    he theo bedankt voor je kaartje / mooie fotos /
    groetjes en tot over 3 weekjes

  • 19 Juni 2008 - 14:29

    Noud :

    nederland heeft alle 3 de wetstrijde gewonen knap he!

  • 20 Juni 2008 - 06:36

    Jos:

    Hallo Theo,

    We hebben je kaartje ontvangen. Erg leuk. Het begint nu op te schieten, de laatste weken zullen wel voorbij vliegen. Gelukkig heb je het er dan op zitten. Ik denk wel dat je het leven daar nog zult missen, of niet?? Tis hier natuurlijk allemaal haasten, haasten, haasten. En als je hier dan weer de zakken buiten moet zetten, dan zul je wel ff terugdenken. Hoewel je natuurlijk ook gewoon moet werken: geniet er nog ff van en tot binnenkort. Groetjes

  • 21 Juni 2008 - 17:15

    Krystel:

    Theo!!

    hoe gaat het daar??
    ik wil je bij deze laten weten dat ik ben afgestudeerd!! :-D
    donderdag 3juli krijg ik mijn diploma en daarna is het feesten!

    groetjes kris

  • 22 Juni 2008 - 15:44

    Noud:

    nederland licht er uit met voetballen!! tegen rusland

  • 22 Juni 2008 - 18:36

    BUDSKIE VAN ELKSIE:

    Theo.

    Ja, gelijk maar supporter van Russia geworden. Ben gelijk ook een fan van Tsaar, Tovenaar Guus(geluk) Hiddink. Ik heb gelezen op internet dat Varseveld nu al onder de voet wordt gelopen door Russen. Lekker druk daar, Koreanen, Russen,Tukkers.

    Hiero in Druten is het momenteel lekker rustig, alleen wat HAGEL zo groot als eieren!!


  • 23 Juni 2008 - 15:35

    Rielle:

    Hai, ik ben een meid van 20, je kent me niet maar ik ben erg nieuwsgierig of je mij misschien kunt helpen. ik wil graag werken op Sint maarten, het liefst met gehandicapten of anders met ouderen, jeugd etc. misschien kun je mij opweg helpen met een naam van een instelling? alvast bedankt! veel plezier nog daar!
    rielle_lovely@hotmail.

  • 23 Juni 2008 - 18:32

    Chretienne:

    Hoi Theo, het aftellen kan gaan beginnen joh.Wij zijn er bijna helemaal klaar voor. Jullie tent hebben we afgelopen weekend opgezet( zonder ruzie!!), mooi ding hoor.Volgens mij vermaak je je echter nog wel maar begin toch maa vast met dagen afstrepen. bedankt nog voor je kaartje, Diede dacht al dat je in zo'n huisje moest slapen al die tijd.Nou tot over een kleine 3 weekjes, even volhouden nog.Groetjes Chretienne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Anguilla, Blowing Point Village

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2010

Jodelahiti

21 Mei 2010

Haggis & Beer

21 Mei 2010

la plage

21 Mei 2010

Riga

08 Juli 2008

Morgen weer naar huis!!!
Theo

Actief sinds 03 Feb. 2008
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 22506

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 18 September 2011

Suomi

15 September 2011 - 17 September 2011

From Russia with Love

20 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

26 Juli 1996 - 10 Augustus 1996

DDD

Landen bezocht: