Jarig op Saint Kitts - Reisverslag uit Basseterre, St. Kitts and Nevis van Theo Koppers - WaarBenJij.nu Jarig op Saint Kitts - Reisverslag uit Basseterre, St. Kitts and Nevis van Theo Koppers - WaarBenJij.nu

Jarig op Saint Kitts

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 Mei 2008 | St. Kitts and Nevis, Basseterre

Afgelopen vrijdag ben ik na twee weken verlof weer teruggekeerd op Sint Maarten. De temperatuur is in deze tijd wel wat omhooggegaan! Na het weekend vrij te zijn geweest, ben ik afgelopen maandag weer begonnen met mijn werk. ’s nachts ben ik als eerste gefeliciteerd door Mary en de meiden. Ik heb toen ook het wensje van Sofie uitgepakt. Op dinsdag, de dag waarop ik jarig was, moest ik voor een onderzoek naar het eiland Saint Kitts. Dit eiland maakt samen met het eiland Nevis, deel uit van de federatie Saint Kitts and Nevis, een voormalige Britse kolonie. Het is nu een eigen staat binnen het Britse koninkrijk. Mijn Antilliaanse collega Chickie en ik zijn met de politiehelikopter naar Saint Kitts gevlogen. Het is een vlucht van ongeveer 45 minuten. De helikopter werd gevlogen door Tammy, een vrouwelijke piloot uit Zuid-Afrika. Buiten de piloot was er in het toestel nog plaats voor 2 passagiers dus erg groot is het toestel niet. Het is zogenaamde Robinson R-44 Raven I. Omdat het erg warm was had de piloot de deuren uit het toestel gehad dus de airco, die er niet inzit, was geregeld. Toen we aankwamen boven Saint Kitts, viel mij op dat het eiland er een stuk groener uitziet dan Sint Maarten. Er lopen allerlei kloven over het eiland die zijn begroeid met allerlei tropische begroeiing en bomen zoals palmbomen. Ook waren er grote velden met suikerriet. De beide eilanden zijn samen ongeveer 7 maal zo groot als Sint Maarten. Na te zijn geland op de luchthaven bij de hoofdstad Basseterre, en te hebben voldaan aan alle controles van immigratiedienst en douane, werden we opgevangen door ons contactpersoon van de lokale politie. Dit was detectivesergeant Leonard Browne van het Criminal Investigation Department van de Royal Saint Christopher (zoals Saint Kitts ook wordt genoemd) and Nevis Police Force. Het is een op Britse leest geschoeide politie-eenheid en dat zie je ook aan de kleding van de uniformdienst. Na een getuige te hebben gehoord op het lokale politiebureau zijn we nog even het eiland gaan bekijken en rond 2 uur weer teruggevlogen naar Sint Maarten. De terugvlucht ging via Nevis en de andere zijde van Saint Kitts. Voor de kust van Saint Kitts zagen we nog een aantal schildpadden zwemmen. Toen we rond 3 uur arriveerden op de luchthaven van Sint Maarten, werd ik door Jan, onze teamleider, opgehaald. Jan gaf me toen de krant en daarin zag ik dat mijn collega’s een verjaardagsadvertentie hadden gezet. Dit is op Sint Maarten gebruikelijk want iedere dag staat de krant behalve vol nieuws ook vol met grote verjaardagsadvertenties. S’avonds hebben we met een aantal collega’s onder het genot van een hapje en een snapje mijn 45e verjaardag gevierd.

  • 15 Mei 2008 - 12:36

    Mary:

    fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. wij hebben jou verjaardag ook gevierd annie is geweest en hebben frietjes gegeten en een heerlijk ijsje. liefs mary

  • 15 Mei 2008 - 20:22

    De Heesjes.:

    Theo nog proficiat met je verjaardag, wel een paar dagen te laat, maar ja beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

  • 16 Mei 2008 - 17:51

    Krystel:

    hee theo!

    nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad, in nederland. weer veel succes daar!
    als je weer terugkomt ben ik hopelijk een afgestudeerd mondhygiënist :D

    groetjes kris

  • 17 Mei 2008 - 06:30

    Diede:

    Hee die Theo
    Hoe is het met jou???
    de laaste dagen is het heel
    vies weer en nu ook de heele tijd .
    hoe was de verjaardag ik denk wel leuk
    wij hebben ook een beetje jou verjaardag
    geveert want hanneke en sofie hebben
    gezien bij juliejana de ijs wingkel
    groeten Diede

  • 17 Mei 2008 - 06:30

    Diede:

    Hee die Theo
    Hoe is het met jou???
    de laaste dagen is het heel
    vies weer en nu ook de heele tijd .
    hoe was de verjaardag ik denk wel leuk
    wij hebben ook een beetje jou verjaardag
    geveert want hanneke en sofie hebben
    gezien bij juliejana de ijs wingkel
    groeten Diede

  • 17 Mei 2008 - 06:30

    Diede:

    Hee die Theo
    Hoe is het met jou???
    de laaste dagen is het heel
    vies weer en nu ook de heele tijd .
    hoe was de verjaardag ik denk wel leuk
    wij hebben ook een beetje jou verjaardag
    geveert want hanneke en sofie hebben
    gezien bij juliejana de ijs wingkel
    groeten Diede

  • 18 Mei 2008 - 10:28

    Hanneke:

    heej die pap:p nog van harte gefeliciteerd en was het leuk in de helicopter?
    -xxx- hanneke

  • 18 Mei 2008 - 10:32

    Sofie&Anouk!!...:

    Heee theo..

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag:D!!..
    Wij missen jou!!..
    We bellen nog wel :D..

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxLiefss Sofieee En Noukiejj!!

  • 18 Mei 2008 - 11:53

    Mien:

    hallo hier een berichtje van je schoonmoeder en schoonvader, we zitten op de verjaardag van lucy. leuk om de foto`s te zien. veel plezier nog en tot kijks ik hoop dat alles goed is gegaan met deze computer.

  • 24 Mei 2008 - 14:42

    De Heesjes:

    Ha die Theo,

    Alles goed daar?
    Heb je geen foto's gemaakt vanuit de helicopter of mag dat niet?
    Hier alles okè.
    Weet je al of je na de vakantie nog terug moet?
    Hopelijk heb je het er op zitten en hoef je niet meer terug.
    Tot hoors maar weer en de groetjes van ons allen.
    Doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Kitts and Nevis, Basseterre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2010

Jodelahiti

21 Mei 2010

Haggis & Beer

21 Mei 2010

la plage

21 Mei 2010

Riga

08 Juli 2008

Morgen weer naar huis!!!
Theo

Actief sinds 03 Feb. 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 22588

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 18 September 2011

Suomi

15 September 2011 - 17 September 2011

From Russia with Love

20 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

26 Juli 1996 - 10 Augustus 1996

DDD

Landen bezocht: